fredag 19 november 2010

veckan gick ju fort!

oj vad veckan gick fort då.. han ju knappt med och nu är den nästan slut.

nästan lika slut som jag.. Amanda har fått för sig att nu ska vi inte sova så mycket.. när vi ska leka, upptäcka och däremellan gråta och gnälla lite. Gabriel har somnat lite försent om kvällarna, men han har ju i alla fall somnat! Amanda somnade inte förens klockan 8 på morgonen!!Som tur var, tog Pontus hand om Gabriel, så jag kunde sova med Amanda. Någon som skulle vara skönt känner jag är att få sova helt själv i sängen.. det var ju ett tag sen man gjorde det, alltid är det någon som nödvändigtvis måste ligga och trängas. Någon som är så fantastiskt är ju dock att ju mindre man är, ju större plats tar man i sängen. Amanda tar ju mest plats, hon tar nästan en halv sovplats, Gabriel och jag delar på den som Amanda lämnat över, och den största delen av den, tar ju givetvis Gabriel! sen trycker jag ner mig där bland dom, platsen som egentligen inte existerar i sängen.. den får Pontus sova på....

Ja, vi är verkligen i behov av en större säng!

Något annat jag har märkt är att Amanda verkar inte som att hon längre blir mätt på min mjölk.. och hon vill inte ta flaskan. Så vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. Jag matar henne med gröt så ofta jag kan för att hon ska bli nöjd.. men att gå upp på nätterna och göra gröt till henne, känns inte så roligt.

Jag hoppas att kunna ge henne ersättning om kvällarna efter hon badat, för att hon ska kunna sova ordentligt under natten.

Haguirre är sjuk med, hon nyser och fnyser. Antingen är det hundsnuva eller noskvalster.Eftersom att Zelda har det med, hundsnuva eller noskvalster, så ringde min mamma till Smådjurskliniken och pratade med dom . De sa att vi får avvakta och att det förmodligen går över om ett par veckor.

Nu har det kommit snö i massor ute... så vackert..


men jag HATAR verkligen snö. Man kan ju inte köra bil ordentligt, de är kallt, det bli geggigt och jobbigt. Man kan inte riktigt ta sig fram. Hästarna får snöstyltor, hundarna får kramp. Nä, jag ser inget kul med snö.

Men Gabriel sken upp som en liten sol och ropade Jippi, när han fick se all snö, och skrek att han ville göra snö lyktor och snögubbar.. ja, men kanske inte klockan 9 på kvällen dock. Kan kanske göra detta imorgon.



Jag kan ju även passa på att berätta att jag och Gabriel hade en underbar kväll tillsammans. Under torsdags eftermiddagen åkte vi ner allihopa till stan för att titta in på den nya kläd butiken New Yorker. Jag har vart i den butiken innan, i somras, då vi var i köpenhamn.

Jag hittade så mycket fint där inne, tyvärr tillät inte min ekonomi att köpa några kläder igår.
Pontus gick iväg för att jobba efter att rastat av oss en stund på stan. Vi fick fortsätta på egenhand, och jag tittade in den nya sko butiken som hade öppnat. De hade en kille som var utklädd till en stor röd elefant, som Gabriel jagade runt på, Den förföljde dock Gabriel. Så elefanten fick skylla sig själv!
Där hittade jag urmysiga tofflor som jag köpte. Jag är ju så frusen om vintern, så de passade ju perfekt.
Så mysiga!




Efteråt så gick vi till Pontus jobb, där vi fick god mat, och en massa Pepsi, och jag drack ju självklart Te också.
Jag och Gabriel hade hur mysigt som helst. Amanda satt i mitt knä och tittade lugnt hela kvällen. Hon fångade ju rätt många blickar. Men hon är ju så söt.


Imorgon ska Gabriel sova över hos mormor och ha det mysigt. Jag, Pontus och Amanda-Panda ska åka till min kompis, Madde, som fyller 25.


Jag hoppas hon blir glad över presenterna  som jag har fixat.
jaha.. åter till lite Super Mario såhär innan läggdags...







2 kommentarer:

  1. Wille hade också jätte svårt att ta flaskan ibörjan, jag hade nog gett upp om inte min amning slutade funka helt! Hoppas det går bättre för Amanda det är ju så skönt att ha på kvällen!

    Zac hade med nysningar, Hugo mammas o pappas tax med men båda två är helt bra nu! Så det är väl något som går nu...

    SvaraRadera
  2. jo vi får kämpa på..:) lite synd dock att hon inte kan bli mätt på det jag har att erbjuda.. skönt att Zac och Hugo mår bättre nu :) de verka Zelda göra med. Haguirre däremot små fnyser lite ibland, men det gjorde hon förra vintern med.. nog dags för mig att städa hennes korg..:P

    SvaraRadera