söndag 28 november 2010

Amandas säng..

kanske lite o intressant för de flesta, men jag tycker det är helkul att hon nu sover i sin egna "nya" säng. Ny och ny, det är sängen min bror hade och sen jag hade när vi var små.  Även Gabriel hade den och sov i när han var liten, och nu är det äntligen Amandas tur.




Innan hade Amanda en underbar korgsäng som hon sov i, som Pontus och hans syskon hade sovit i när de var små. Pontus moster gjorde den jättefin till Amanda och sydde till och med dit små röda fina rosetter på!





Amanda låg en hel del i den emellanåt... men när man har svårt att sova om nätterna kan de ibland vara skönt att sova hos mamma och pappa i deras pyttelilla 1.20 säng.




Idag kom mamma och pappa förbi med vår gamla spjälsäng som pappa satte ihop till Amanda. Först hade vi botten delen högt upp, men kom ju på att Amanda kanske kravla över kanten så den fick sättas längs ner. Jag städade som ett litet djur inne i sovrummet, och jagade lite dammråttor, sen bar jag själv in sängen till sovrummet. Det blev kanske inte så jättefint som jag hade tänkt mig. Vi bor ju inte så stort, så man har liksom alla saker ovanpå varandra. Och när en förvaringsmöjlighet (ett underbart sminkbord som min mamma hade när hon var liten) helt plötsligt försvinner, översvämmas rummet av saker.



Amanda äter massor med mat och gröt om dagarna, så hon sover gott om nätterna, och det gör hon nu. Hon kan sova i stort sett hela natten, fram till 8 på morgonen. Då går hon upp.


Annars idag kom som sagt vad mamma och pappa förbi, de skulle till Gösta, min morbror för att fika, de hela slutade med fika hos oss i stället.
Efter mycket om och men åkte vi allihopa ner till stan för att gå på julskyltning. Det kunde ju varit lite bättre väder, men ner kom vi ju i alla fall.
Gabriel var ju på ett glatt humör, min mamma hade hämtat honom hos Pappa Andreas innan de kom till oss.
Gabriel busade lite på parkeringen när jag plockade ur barnvagnen och fick in en vacker snöbolls träff på Gösta rakt in i nacken! härligt!

Det var ju inte helt bra plogat på gatorna i Jönköping. Man fick verkligen kämpa sig fram med barnvagnen. Stackars dom som har rullstol eller rullator. De måste ju vara en omöjlighet att komma fram!

Julskyltningen i sig var inte mycket att ha, max 3 tomtar hittade vi nog. Gabriel hittade en häst som han red på, det var ju ganska mysigt. Jag tyckte dock synd om dom små ponnyerna, de såg inte så roade ut. Jag tänkte att ja, Gonnie hade ätit upp alla barnen och Lina, hon hade nog snäll som hon är, bara vägrat att gå en centimeter med ungar på.

Gabriel fiskade även fiskdam innan vi gick vidare efter ponnyridningen. Han hittade även brandmän som höll på att "leka" med eld. De hade en "låda" med eld "i" som barnen fick släcka med vattenspruta. Det var ju givetvis jättespännande för Gabriel att se.  Han lyckades även hitta ett korvstånd, jag själv hittade in till Lagerhouse som äntligen kommit till Jönköping. En affär som jag tycker om, för de har så mycket roliga saker i.


Jag själv hittade även duktigt in till HM, och lyckades komma ut med en underbar nyårs klänning och ett par vantar till Gabriel! Tack mamma!!








och med den fina "tröjan" eller Bolero eller vad det nu kallas som Amanda fick av Camilla i dop present, kommer hon verkligen se ut som en prinsessa i klänningen!!!






Tomteklänning som jag köpt till Amanda till Jul





Amanda har fått mycket nytt och fint, en mjuk luciakrona och en super söt overall av Farmor och Farfar som var på ett litet besök igår.





Mysig overall som hon fick av farmor och farfar...





Sen blev det BR, ja, det blev lite mer shoppa i affärer än att gå på julskyltning. Men de hade inte så mycket Julskyltning. Max tre tomtar på hela stan och så var de inget mer. Bara en massa folk och trängsel. Lite julmusik här och där, men de är de ju än då innan jul.

Kändes dock skönt att alla klappar är klara, nu väntas bara julpynt. Ja, de är första advent idag... och mitt julpynt ligger och sover än....

3 kommentarer:

  1. Hej vicky, såg din annons på blocket. Tänkte bara ge ett tips, du kan ju skriva ut papper och sätta upp på typ Rilo och liknande hundställen, där finns det ju anslagstavla och så! Jag vet själv att jag alltid står och läser där iallafall:) Lycka till!

    SvaraRadera
  2. tack! jo.. tänkte jag skulle göra det.. sen när man har en bil och kan ta sig dit :P tänkte jag skulle ta mig ut till Kaxholmen och skriva ut lite fina papper och så som man kan sätta upp :)

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina kläder, haha och såklart Rosa!

    SvaraRadera