fredag 12 november 2010

Fredagkväll

Vad har man gjort en dag som denna? sovit länge på morgonen... Amanda mådde lite dåligt inatt efter hon fått spruta på BVC, så hon var lite gnällig under natten.

SÅ det blev sovmorgon för vår del. Vi blev väckta alla tre av att en mobil ringde, och man tänkte irriterat, varför ringer man när folk sover. Men det kan ju inte dom veta... ha, men man tänker knasigt när man är nyvaken.

Amanda var på ett ganska bra humör efter lite frukost, så vi duschade tillsammans. Vi har tyvärr inget badkar i lägenheten. Något som står högst upp på listan till Jultomten! Det har ju funnits ett badkar i lägenheten förr, men det togs bort. Vi bor ju i min mormors gamla lägenhet som min mamma nu äger. Vi hyr den av mamma.. eller.. ah.. de är ju Pontus som står för den biten nu..

Men i alla fall duscha är ju mysigt att göra med, och sen har jag en balja som hon får sitta och plaska i.

Kvällen har vi spenderat hos Amandas Farmor och farfar. Dom bjöd på Tacos. gott...
Amanda kan ju dock vara lite mer glad kanske? hon är ju så ty känslig, och så fort hon kommer i famnen på farmor eller farfar så gallskriker hon. Men förhoppningsvis försvinner det!
Jag får åka dit lite oftare än vad jag gör helt enkelt. Hon måste ju få umgås med farmor och farfar när de bor så nära. För till Kaxholmen och mormor och morfar, åker vi ju jämt. Det blir väl lätt så, men det blir ju bäst för alla om Amanda kan umgås minst lika mycket med sin farmor och farfar.

Farmor hade köpt en så underbar klänning, Lundmyr klänning. Så Härlig. Amanda kommer bli jättefin i den. Hon har många fina klänningar nu, jag älskar klänningar med färg och helst blommigt. Visst är rosa min favorit färg, men Amanda blir så vacker i färgstarka kläder!


Visst var det fina kläder hon fick?!

Sen gjorde vi ett tappert försök att fånga Chili på bild tillsammans med Amanda:

Det var inte det allra lättaste kan jag säga! Men tillslut.



Det blev en trevlig kväll på Torpa, innan vi styrde färden hem. Nu blir det väl lite fredags mys med lite läsk, te och godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar