måndag 22 november 2010

helg

Så har helgen passerat. Söndagen bara försvann, vi orkade knappt ta oss upp ur sängen.
Men i Lördags blev det födelsedags firade ute i skogen i Hook.

Vi sov lite för länge under lördagen, och väl uppe blev jag och Gabriel bara sittandens i en liten hög, och helt plötsligt gick ju tiden jättefort. Och vi skulle iväg. SÅ det blev stress stress stress. Pontus gillar inte riktigt att jag är en tids optimist.. Men jag är ju inte i närheten av min broder i att komma försent. Honom får man lura om man ska bestämma någon tid, med att bestämma en timma Innan man ska ses, att man ska träffas. DÅ kommer han ju i tid.. nästan... kanske.... om man har tur..

Men men, Gabriel skulle sova hos min mamma, och vi skulle låna bil av Pontus mamma, så de bägge kom förbi, tyvärr var man ju så stressad och hoppade runt halt påklädd.. och visste inte fram eller bak på något. Men tillslut kom vi ju iväg.

Det gick bra att köra ner till Hook, och det gick även bra att köra ut i skogen... lååååångt ut i skogen.

Madde hade bjudit dit gamla vänner, skulle jag tro, jag kände bara två av de som var dit bjudna. Vi blev bjuden på en god tre rätters middag. Eller, förlåt. Jag måste erkänna att efterrätten inte riktigt föll mig i smaken. Jag tänkte, åh.. kladdkaka.. jag som älskar kladdkaka. SÅ jag tog en fin stor bit, och när jag sen smakade på den fick jag en mindre chock av att den smakade pepparkaka... hm.. inte vad jag hade väntat mig. Jag tycker pepparkakor är gott, OM de är pepparkakor... Men jag är ju så enormt kräsen.

Jag beundrar dom för den supergoda maten, den fina dukningen, och framför allt, så fint de hade städat Huset. Madde har tillsammans med sin pojkvän Henrik, köpt en hästgård, som de nyligen flyttat in i. Jag gick länge och bara beundrade hur fint de hade fått. Smög in i sängkammaren, så fint det var där inne, med vitt och svart.
Stilrent, men ändå lite Shabby Chick över det hela. Vackert.

Jag bar runt på Amanda en hel del, och det resulterade ju i att man inte kunde vara så social. Speciellt inte när man var den enda som hade barn där. Det märktes ju. Jag var lite för mig själv med lilla Amanda.

Vi var även vid ett tillfälle ute och hälsade på hennes tre hästar.

Ni kan själva gå in och läsa om  Madde s lilla hästliv på landet.

Jag fick köra hem på natten sen, första biten var otroligt hal och riktigt otäck, men det gick bra. Hem kom vi tillslut. Vi var hemma vid tre tiden på natten.

Ja.. så har det blivit måndag.. Snö... massor med snö.

Men jag tog en promenad med hunden vid 6 tiden nu på morgonen. Det var faktiskt mysigt. Höra hur snön knakar, och bara mysa. Släppte Haguirre lös i snön, hon sprang som en dåre hem! det är inte lätt att vara naken. Hon var dock täckad. Nä om man ska krypa ner i sängen en stund till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar