söndag 14 november 2010

Fars dag..

 Pontus första fars dag.....





Vi sov nog lite för lite under natten till Söndag, för jag känner att batteriet är påväg att ta slut. Dagen som kändes så lång när jag klev upp ur sängen är helt plötsligt slut.
Vi har vart hemma i kaxholmen idag. Mamma bjöd på en jättegod middag. tyvärr var jag dock nyvaken, så jag äter ju inte så mycket då.

Gabriel hämtade vi upp idag, Han bor ju varannan vecka hos mig och varannan vecka hos sin pappa. Jag hade snabb handlat lite presenter till Andreas då han fyllt år och att det var fars dag. Han fick en choklad kalender, och disktrasor.

Pappa fick en blomma av oss i farsdags present.

Amanda var överlycklig över att få träffa sin store bror och de satt och mös länge i soffan i Kaxholmen. Man kunde riktigt se hur det gnistrade i  ögonen på henne när hon fick syn på sin älskade storebror.

Vi fick ju träffa söta Carl-William idag. Fasters lilla älskling... så söt och go. Han fick sig en liten släng av syskon livet, då Gabriel kom flaxande över honom lite då och då, och Amanda gnällde. Men tyckte ändå att det var rätt trevligt. Det var dock jobbigt att vara så trött. Någon fick ju för sig att bajsa på sig mitt i natten, så pass mycket att det behövde badas.

Efter lite fars dag firande åkte vi hem. Vi plockade upp Kajsa på vägen hem, med. Eller på väg och på väg.. vi åkte och hämtade henne, för Gabriel ville spela med henne.

Pontus behövde ju sova inför nattens jobb, så det blev vi 4, Amanda, jag, Gabriel och Kajsa som bänkade upp oss framför tv:n och spelade diverse Super Mario.
Åter igen, kom tröttheten i kapp mig, så jag kunde inte riktigt koncentrera mig. Jag blev tvungen att hoppa runt och små plocka lite för att inte somna i hop. Inget ont menat emot Kajsa, utan mest för den lilla lilla sömn jag fått under natten.

Amanda var lite gnälltrött under kvällen, hennes dag gick inte i de gamla rutinerna, så hon har vart lite "så" hela dagen idag.
Jag lämnade dessutom stackars Kajsa själv med barnen, medans jag gick en runda med Haguirre. Jag var dock tvungen, för jag hade nog universums mest bajsnödigaste hund. Hon bajsade nog ner hela kvarteret innan vi blev klara. Och när man kom hem, möttes man av en mycket förtvivlad Amanda.

Men jag tyckte det var kul att träffa Kajsa, och roligt för barnen att träffa henne med. Gabriel tycker om henne så mycket och tycker det är jätteroligt att spela med henne.

Lilla stackars trötta Amanda ville inte alls hälsa på Farfar när han kom för att hämta Kajsa heller. bara när han vände ryggen mot henne så sträckte hon fram sin hand. Men jag tror nog hon klämde fram ett litet leénde emot honom. Det kommer nog sen, dagen då hon VILL vara med mormor och morfar, Farmor och farfar.. även om det kanske känns långt bort nu, så kommer det nog snart.


Pontus blev faktiskt lite uppvaktad under kvällen då jag hade lagt en liten chokladtryffel låda på kudden när han skulle lägga sig och skrivit en liten lapp som det stod "till världens bästa pappa" på.. Tänkte faktiskt om man skulle bjuda på lite mys kväll när han är ledig sen, på onsdag när barnen är hemma. Ja inte för de är ute och svirar på kvällarna.. men jag menar att nu när Gabriel är hos oss och inte hos sin pappa.. Han har nog firar sin pappa mer igår. Då han fyllde år...


Ja, och nu väntar jag på att det ska lugna ner sig här hemma. Tänkte att man ska gå och lägga sig i sängen och mysa med barnen... så.. god natt.. och glad fars dag..

1 kommentar:

  1. det var trevligt att träffa er alla också :) Dock tycker jag att Amanda inte ska vara så skrikig ;) haha men det blir väl bättre så småningom :)

    SvaraRadera