fredag 26 november 2010

klappjakt

Jag tog mig upp till EKO hallen idag, inte så svårt tänkte jag dock. Men den lilla 10 minuters promenaden, blev minst 20 eftersom det vart så mycket snö överallt och inte det lättaste att ta sig fram i med en barnvagn. Men vi kämpade på och fram kom vi. Amanda sov som en stock hela tiden, vilket var väldigt skönt.
Uppe på Eko, blev det många varv mellan hyllorna, det fanns så mycket men ändå inget jag riktigt kunde säga, wow, det blir en bra julklapp. Men efter en timmas runt strosande, Lyckades jag nog fylla hela underdelen på barnvagnen med saker. Så nu var alla mina klappar inför den 18 december klara.

Ja, vi kommer som sagt fira Jul omgång nummer 1 då. Det blir ju så när familjen blivit stor. Mest är det ju för att vi som sagt har lilla Gabriel då. Jultomten kommer få sig en mindre chock när han trampar in i huset, när det har kommit två snälla barn till! Zelda har börjat vänja sig, och är nog den som är mest ivrig med halva huvudet ner i tomtesäcken när han kommer. Gabriel är en liten tuffing och har faktiskt hjälpt Tomten att dela ut julklapparna.. eller som vi alltid ha gjort, slänger runt julklapparna och sliter upp dom, skriker glatt tack över rummet och sen sliter upp nästa. Vi är ungefär som en skock förvirrade hyenor då det blir dags för att öppna julklappar. Julafton har vi firat hemma hos Pontus storasyster. Där har det vart så lugnt och stillsamt på jularna, men iår är ju lilla Amanda med, så vi får se vad hon kan tänkas hitta på? Backa in i Julgranen kanske?

Nu är det ju i stort sett helg. Jag måste vara uppe tidigt idag, måste ju vända om dygnet. Och i helgen hoppas jag på att eventuellt komma iväg på glögghoppet i Forserum.
Skönt att man blev lite pigg nu. Klockan är faktiskt 4 på morgonen. Amanda vaknade och hade gjort ner sig i sin blöja så pass mycket att hon fick bada mitt i natten. Sen åt hon gröt och nu är hon pigg och go. Så härligt när man är det mitt i natten.

Mjölken är tyvärr slut också, men teèt åker ner ändå. Te är ju helt underbart gott också.





Hittade den här mysiga "julgranen" på EKO för 30 kr. så lite julstämning blir det ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar