tisdag 30 november 2010

Så trött..

Så trött så trött ...

Igår gick allt i ett!! Upp tidigt på morgonen, och sen bara rullade allt på. Jag befann mig lite i en dimma då jag faktiskt var jättetrött. Amanda och Gabriel var pigga och glada så det var bara att kämpa på i deras framfart.
Hundarna busade runt och skulle ju ut och kissa,  och så skulle det ju fixas hemma.
Jag har inte ens haft chans att julpynta ännu, då jag har haft fullt upp.
Mamma kom förbi och det gjordes pepparkakshus med Gabriel. Eller Gabriel satt och åt nonstop chokladen och jag drack te, medan mamma kämpade på med pepparkakshuset. Självklart blev det ju lika vackert som alltid!








Bomullen är snö.. och det har snöat in genom fönstret på pepparkakshuset...




Jag trodde aldrig dagen skulle ta slut igår, och när väl barnen kom i säng, fick jag för mig att se ett avsnitt av How I met Your Mother, en helt underbar Amerikansk komediserie, så ville Gabriel ha kel och mys. Och jag totalsomnar!

Amanda sov i sin säng, men när jag vaknade av att hon grät, så lång hon bredvid mig ?!?! i sängen...?!

Hon måste ha vaknat under natten och jag gått upp och hämtat henne, men vart så trött så jag knappt kommer ihåg det. Jag fick mig en mindre chock av att hon låg bredvid mig i sängen.
Jag sneglade på klockan och såg att den var halv 6. Jag gick upp för att göra gröt till lillstumpan och la henne på filten på golvet. Hon beklagade sig gång på gång, sen blev det tyst. Hon hade somnat på golvet.. men det kom en sån där underbar bebis doft från henne, så det var ju bara att väcka henne och byta hennes blöja.
Efter fick jag i henne gröt, sen la jag henne i hennes säng och hon totalsomnade. Eftersom jag måste åka iväg nu på morgonen, så underlättade jag för Pontus med att klä på Gabriel sina kläder, när han låg och sov. Så får inte Pontus allt för jobbigt sen när Gabriel ska knata iväg till dagis.

tre koppar te, och en liten "morgonpromenad" med hunden blev det och nu är jag jättepigg. Haguirre går till soptunnan och vänder, hon tyckte det var alldeles för kallt nu,.






En trött morgon....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar