tisdag 21 december 2010

Jul jul... strålande jul....

Nu i Juletid finns det inte mycket tid över för att hamna framför datorn. Men nu försöker jag ta mig lite tid.

Förra veckans höjdpunkt blev Liseberg under Onsdagen. Tyvärr kom vi iväg lite sent och det hade behövts ett par extra timmar där. Men kul hade vi ändå. Gabriel hade ju roligt som sprang hit och dit och fram och tillbaka. Pontus körde runt på en duktigt sovande Amanda. Pontus mamma Janet var också med, och köpte lite klappar därnere. Hon köpte bland annat superfina vantar till Amanda i fårskinn, varma och goa.

(inlånad bild. )



Vi har faktiskt firat julafton, i helgen. Anledningen till detta var att min son Gabriel firar Jul hos sin far för 3:e året, tror jag nog det blir nu. Så vi hade Julafton i lördags. Och nu känns det som att Julen är över, jag funderade över om jag skulle gå på mellandags rean imorgon, och kom på mig själv att julafton inte vart ännu! tänka sig så knasigt det känns.

Julafton hos mamma och pappa var som alltid helt toppen och detta året var vi ju ännu flera då familjen blivit lite större. Man kan ju säga att det faktiskt var Amandas första Jul!

Tyvärr hände det tråkiga att Pontus hade inbrott i sin bil kvällen innan, och blev av med en hel del julklappar. Men han försökte hålla uppe humöret ändå.


Vi hade ju gärna velat gå lös med både det ena och de andra på dom som tog sig in i bilen. Man vill bara skrika åt dom att fatta dom inte vad det kostar för oss att de gör sådana saker, och i en familjebil? Varför vill man stjäla saker från en bil där det syns att det finns barn i familjen? Hur dum kan man vara att man vill sabotera för ett barn så! Tänk om där låg ett Tv-spel som min son alltid önskat sig och så bara tar de det?! Man blir så arg så man kokar!
Ja så vi är bil lösa igen!! Gör så bara, gör så att en två barns familj blir utan bil i juletiden. Man blir så arg. Klart att de inte tänker så, men men...

Men det blev ännu en trevlig och lika galen jul hos mamma och pappa! God julmat som mamma kämpat ihop, och självklart tomtens Jul verkstad eller vad den lilla Disney filmen nu heter.


Sen kom självklart Jultomten! Gabriel var så duktig och hjälpte Tomten att dela ut julklappar, och det slets upp klappar så det bara rök om det. Och så hade vi ju Zelda som var nere med nosen i Julklapps säcken. De minsta barnen, Amanda och Carl-William, var jätteduktiga under hela dagen och satt med under klapputdelningen.

Allt gick så fort att man inte hann se vad alla andra fick. Jag fick ju öppna mina, Amandas och Gabriels julklappar. så det var bara att flänga runt som en galning.

Att man var slut när det hela var över. Och innan man visste ordet av satt man i soffan hemma och försökte pusta lite, Men då körde Pontus och Gabriel igång med Gabriels Julklapp, Battle Strikes eller vad det nu hette.



Tur var somnade Gabriel framför filmen Draktränaren och så fort Amanda somnade, totaldäckade jag och Pontus med.


Amanda vaknade tidigt på söndag morgonen, och Pontus fick gå upp vid halv 6 tiden med henne, Strax efter vaknade Gabriel. Så de tillbringade hela förmiddagen med alla Gabriels julklappar, medans jag fick en underbar sovmorgon.

sen blev det dags för Gabriel att åka till Andreas. Under kvällen åkte sen Pontus på Julfest på sitt jobb medan jag och Amanda hade mys för oss själva.

Måndagen började med sovmorgon, en lång sovmorgon då Amanda är lite förkyld.

Men senare underdagen kom mamma och hämtade mig, och vi hade en trevlig shoppingrunda på stan. Det var dags för Gabriel att få en storlek större kläder. Och massor med kläder fick vi med oss hem.

Gabriel, Andreas och hans farmor kom förbi och hämtade upp alla kläder senare under kvällen.

Nu jobbar Pontus två nätter i rad, för han bytte bort förra veckans natt... så jag och Amanda får ha mys pys för oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar