måndag 13 december 2010

Jag tänkte bara räknar upp vad som hänt i vårt liv i helgen..

SÅ har helgen passerat förbi!

I fredags fyllde ju som sagt vad Pontus år. Dagen började lugnt, men sen bar det av till staden för att köpa en julgran...

GRANEN STÅR SÅ VIT OCH GRANN I STUGAN, GRANEN STÅR SÅ VIS OCH GRANN I STUGAN TRALLA LALALLA LALLA LA LALLA LALLA!

Ja, en vit Julagran blev det!

Sen gick vi och fönster shoppade på A6 och hade det lite mysigt. Mycket folk där dock.

På kvällen, vid 9 tiden åkte vi sen iväg till Anna-Gretas där jag hade bokat bord. Amanda var med, och hon kunde inte sova när vi var ute och åt, så hon fick sitta med i knäet. Annars hade hon ju sovit  i bilbarnstolen.

Så gott att äta där, för senast när vi var där, låg ju Amanda i magen. Då hade jag svårt att äta eftersom hon tog så mycket plats.

Så mysigt att komma ut lite. Jag kommer ju inte ut så ofta nu för tiden.

På lördagen kom mina föräldrar och min morbror, Pontus föräldrar och syskon för att fira honom, dock inte Kajsa då hon jobbar i Norge. Men hon kommer ju hem till Jul, då får vi träffa henne. Det blev lite panik artat dock för vi gick upp ur sängen strax efter 12 tiden och folket började trilla in lite innan klockan 1. Sen skulle vi iväg, jag och mina föräldrar och Gösta till min bror och Ida.

Så efter tårta och kakor, packades Amanda ner och vi åkte iväg för lite glögg och ytterligare lite kakor.

Det var verkligen jättemysigt hemma hos Brodern min, och min brorson Carl-William, är ju helt underbar! Så söt och så go, och hans kinder är ju ur mysiga!

På lördagkväll tog Amanda och jag det lugnt och jag satt och kollade på de filmer som tv:n erbjöd mig. Som ex Beethoven I och The Babysitter.

Jag åkte och hämtade upp Pontus mitt i natten efter att han hade jobbat och sen gått ut och firat sin födelsedag, dock på ett städat vis (skönt...).


Jag vet inte vart min söndag tog vägen. Vi råkade sova bort den, och vaknade panikartat till att vi skulle ju till Camilla!!

Ja vi kom ju iväg lite hastigt och lustigt. Pontus körde lite fel så det blev en tur ute på landet i snön innan vi slutligen nådde vårt mål.


Amanda fick så fina julklappar, Gabriel var dock inte med då han var i Göteborg med far sin.

Mio och Noa verkade bli glada för de julklappar de fick av oss. Ja det blev tyvärr ett kort men ett Mycket trevligt besök, innan vi begav oss hemåt. Väl hemma, lagade Pontus bacon lindad fläskfilé med feta ost i. Så underbart gott!

Gabriel kom hem ganska sent på kvällen. Och då Pontus byggt klart Legobilen Gabriel fått av Camilla och sen gått till jobbet. Då satte vi ihop julgranen och pyntade den tillsammans.



Sen pyntade vi Gabriels rum... blev jättefint!!!!




Gabriel har en massa julgrans kulor innanför sin tröja..



 .





Granen blev jättefin!!!






Gabbe-Grävlings rum




Imorgon blir det till att gå upp tidigt. Gabriel har Lucia firande på dagis klockan 7!!! sen fyller Amanda 6 månader..Det ska med firas lite! glad lucia på er!!!



1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder på både gabriel, amanda o julgranen!

    SvaraRadera