tisdag 2 augusti 2011

sol! SOL.. SOOOOOOL!!!

Vilken härlig dag! Strålande solsken, och upp emot 25 grader varmt ute! Inte vill man sitta inne då inte! Näe, jag ringde upp Kajsa som var hemma från Norge och frågade dom om vi skulle bada lite i Västersjön.


Vi hade även besök av våra vänners hund Rex, då dom skulle till Ullared, vad man nu gör där en solig dag som denna, det förstår jag inte.
Rex fick dock vara hemma då vi åkte för att bada, lite för mycket hundar för en gammal farbror som lever det goda livet på landet, sen har han ju lite mer päls än Haguirre och det tar ju ganska många timmar innan han skulle blivit torr. Han fick stanna hemma hos Pontus.

Haguirre och Amanda badade ganska mycket. Amanda är en tuff tjej som plaskade runt i vattnet med farmor! Så vi hade två nakenfisar som plaskade runt där! Haguirre fick ett ordentligt simmpass! Det behövde hon verkligen!

Det var många hundar på plats vid hundbadet en dag som denna, men det var riktigt trevligt att spendera halva dagen där.


Jag åkte sedan hem för att hämta Rex, Amanda fick följa med Farmor hem då Rex behövde komma ut. Vi känner inte varandra så väl, så Rex + barnvagn + Haguirre kändes inte så bra. Vi åkte till det enda stället i stan där det inte fanns hundar... Hundklubben!
Dock var det för varmt för att göra något seriöst, så jag gjorde det mest förbjudna.... Jag lät hundarna leka på agilityplanen! Fy på mig! Men nu är det så att Haguirre  är 100 % hindersäker, och Rex.. han sprang då inte upp på några hinder om jag inte bad honom.. så det var inte så illa som det kanske lät .


 Rex Var nyfiken och sprang med  Haguirre bredvid.. han borde få göra det på tävlingar tycker jag, för Haguirre sprang som en tok över alla hinder!


 Tunnlarna tyckte Rex var roliga!



Haguirre hittade skugga där inne... hm.. Soldyrkare?!



När vi kom hem, passade vi på att leka ytterligare, i trädgården...







Jag letade fram en "tofs" till Rex som jag kastade lite hit och dit.

Sen har det öppnat en ny godis affär i huset vi bor i!  så jag gick dit och köpte mig en glass!









Igårkväll åkte jag till Forserum och tränade lite Agility med John, vilket var jätte roligt. Amanda var också med och tultade runt.




Och även hon hade en förkärlek för tunnlarna!!





Imorgon blir det mer agilityträning för att i helgen då är det tävlingsdags igen!!!!

Kanske har med mig en hejjar support då ?! Liten rosa ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar