måndag 8 augusti 2011

fart och fläng!

Helgen har rullat förbi med full fart!

Vi spenderade Fredagen och Lördagsförmiddagen ute på landet hos våra vänner , Madde och Henke. Det är ju helt underbart därute bland djur och natur.
Jag kan säga att jag även blev otroligt kär i Maddes mycket stiliga sommargäster! Två fjordingar! Jag har fått en ny förkärlek för dessa underbara hästdjur, och jag förstår inte varför. Jag har ju inte gillat dom innan, men upptäckt att de är ju helt underbara!

Ja lite grill och lite gott att dricka gjorde Fredagkvällen susen, men min nya dygnsrytm fick mig att somna i soffan när det blev filmdags.
Jag kan inte förstå hur jag kunde vara trött på lördag morgonen efter att ha somnat så tidigt kvällen innan, och det var riktigt segt att komma upp ur sängen.

Madde gav mig en valbehövd lektion på hennes Nordsvensk Jesper under förmiddagen. Det kändes ordentligt. Men det var ju ett tag sen man tänkte på hur man egentligen satt i en sadel, och mitt knäslut och ridmuskler är ju ett minne blott!

Jag var något stel efter ridturen och funderade på om det verkligen var en så smart idé med tanke på att jag skulle tävla på eftermiddagen!


Tävla var det ja, på Jönköpings brukshundsklubb. För att Pontus skulle få vila lite på eftermiddagen tog jag även med mig Amanda till tävlingen. Hon älskar ju hundar och det var ju varmt och skönt.
Hon skötte sig helt toppen och var så duktig när hon tultade runt bland alla hundar.

Jag var lite lagom stel efter ridturen och lie småtrött, Först ut var hoppbanan.. och jag kan inte förstå hur vi kom runt med 0 hinderfel!!! Det var första gången vi kom runt utan hinderfel på en hoppbana! Men för att matte var seg och glömde bort banan.. var vi 5,09 sekunder från pinnen... illa matte illa!!!

Agility klassen gick som en dans, MEN så höll jag inte i Haguirre tillräckligt i slalomen, så vi plockade på oss 5 fel! Ganska retligt då de lagt slalomen i slutet innan upploppet! Men jag är mer än toppennöjd med loppen. Yoggi djuret kom runt båda banorna med 0 hinderfel, duktiga Collidjuret!


Söndagen spenderade vi hemma hos bror min och hans lilla familj. De hade bokstavligen en liten köksfest. Kökskalas snarare kallat, då de hade gjort om i köket.
Barnen busade runt med Carl-Williams leksaker, kändes ungefär som man tog med sig en storm in! De är så söta barnen. Såg mest ut som ett litet lämmel tåg som sprang runt, först Gabriel, sen Carl-William och sist Amanda, som rusade fram och tillbaka som tokar.



Att barnen var trötta när vi kom hem,även jag. Men kände mig tvungen att se filmen " Sova med fienden" på tv innan jag tillslut slocknade.



Denna vecka ska Amanda nu skolas in på dagis, Gissa om man är nervös!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar