torsdag 17 februari 2011

zzzzzzzzzzznark..

Dagarna rullar sakta förbi och jag börja känna mig lite instängd här hemma.

Amanda har blivit mer självständig och klarar att ta sig runt själv, hon kryper eller går längs med möblerna. Hon har blivit tillräckligt stabil så att man inte behöver vara där och fånga henne hela tiden.

Bara man har plockat undan runt omkring henne så hon inte får tag på något olämpligt.

Så vd gör jag om dagarna, sitter framför tv:n eller facebook och längtar efter ett jobb....

Att skaffa ett jobb just nu skulle ändra mitt liv drastiskt. För om jag får ett fast jobb, då har vi sagt att det blir dags att flytta till större och att vi eventuellt gifter oss. Så att få ett jobb nu är väldigt viktigt för mig.



Sen att sitta hemma och titta rakt fram  börja bli rätt tråkigt nu. Jag vill komma ut! Pontus han är ute och jobbar och när han väl är ledig vill han ju sitta hemma och glo, så han har inget behov att att komma ut och hitta på saker. Som jag vill just nu.

Jag var hos Madde häromdagen, och fick rida på hennes lilla häst! Det var så otroligt roligt att få komma ut och rida! Något som jag älskar så mycket att göra.

Ponnyn jag red, var en glad variant. Han kämpade på i snön med mig på ryggen och vi galopperade och hade oss efter Madde och hennes stora nordsvensk. Åh vad roligt jag hade!

Sånt vill jag göra oftare. Jag hoppas på att kunna åka dit minst en gång varannan vecka. så jag får göra något jag med.

Pontus kan ju när han vill bara åka iväg. Han är ju inte bunden som jag, jag måste ju fixa med barnvakt och allt. sen får man dåligt samvete för att man vill lämna bort Amanda också. så då blir det bara att man sitter hemma och bara stirrar in i väggen. Det börja bli ganska deprimerande och det känns på humöret nu att jag inte gör så mycket om dagarna. Det blir ju inte lättare av att Pontus tar både bil och barnvagn med sig till jobbet. Så jag är verkligen helt instängd.


Men så sätter man sig på golvet och leker med Amanda och vill inte byta bort den stunden emot något i hela världen!
Det är så mysigt att sitta och bara leka med henne hela dagarna också!
Så kommer Veckorna med Gabriel, och då ger man allt!


Jag hoppas på att komma iväg lite över helgen nu med. men det är inte säkert, för Pontus kanske ska ha bilen ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar