måndag 14 februari 2011

Fart och fläng...

Helgen har gått undan med stormfart!
Allt började med hundnappning av Pontus syster Kajsas hund Chili som är av rasen Japansk spets. Han är allstå vädligt vit och väldigt fluffig. Det är mycket päls på en sådan liten hund!

Och jag har alltid velat se honom helt rosa. Jag hittade rosa sprayhårfärg på City Gross. 19 kr per flaska, helt ok. Jag åkte och hämtade Chili och tog med honom hem. Gabriel hade under torsdagen haft feber, så Fredagen blev en lugn dag för oss.

Chili fick sig en dusch, 2 flaskor gick åt första omgången. Sen lät jag hans päls vara. När jag hämtade honom rann det lite från hans öga, och det blev nog inte bättre av sprayen. Så han fick vila från hårspray.

Lördagen kom, och visst uppfattade jag att dagens födelsedags barn, Kajsa, som skulle fylla 20 var arg som ett bi.

Lördagen började hos min morbror Gösta som hade födelsedags fika för sig.
Gabriel var fortfarande lite krasslig så han fick åka hem till far sin.

Amanda och kusin Carl-William var så supersöta, när de undersökte varandra. Amanda slickade Carl-William i hela ansiktet, och han tittade henne under kjolen. Så söta var dom.

Sen begav vi oss av för kalas nummer två hemma hos Janet och Pär.

Vet inte om Kajsa både skrattade och grät när hon fick tillbaka sin hund... HELT ROSA! Jag hade tagit och tömt ytterligare en rosa färgburk innan vi åkte.

Alla skrattade, jag själv tyckte att han var jättefin. Vi fick god mat och Amanda var på ett mycket gott humör.
Kvällen fortsatte sedan till Sliver/ Harrys och drinkbord, och avslutades på Olearys.

Amanda var under kvällen med farmor och farfar. Hon hade somnat efter ett tag. och hon sov där hela natten bredvid farmor i hennes säng.

Det var mycket roligt att vara ute så många. Det var ju Kajsas kompisar, sen var det Fredrik och Pernilla, De äldre i syskonskaran till Pontus, Camilla och Teddan och även Jonathan som skulle fira av Kajsas 20 års dag.

Det blev ju en hel del dansande, men kände ändå att man blev rätt trött emot slutet.

Pontus kom till Olearys strax innan stängning, och vi gick tillsammans för att hämta bilen på hans jobb.

Ja, om ändå natten var slut där. Vi försökte febrilt få tag på Janet och Pär, men ingen svarade och vi resonerade såhär att de hade ju ringt oss om Amanda var vaken och helt hysterisk.

Och vi ville inte väcka Amanda mitt i natten klockan 2 och dra ut henne i 14 minus heller. Och vi gjorde ju rätt, hon låg ju och mös med Farmor.



Vi åkte hem till "Teddan" där Camilla skulle sova över. och spenderade natten där och bara pratade och pratade. Tiden bara rann iväg och det blev morgon. Vi hade fortfarande inte hört något och vi var ju tvungna att skjutsa hem Kajsa och hennes kompis.


När vi kom, väckte vi ju Amanda. Vi hade dock inte fått en blund på hela natten och Pontus som skulle jobba natten sen med.



Janet erbjöd sig att ha kvar Amanda så vi fick åka hem för att sova. Efter mycket tveksam övervägning, beslöt vi att åka, med tanken att Janet ringer om det blir för jobbigt för Amanda.



Inte för jag sov så jättemycket. Mina tankar var hos Amanda, så jag sms:ade nog Janet en gång i halvtimman och frågade om hon grät. Jag fick nästan samma svar hela tiden " Nej, hon är glad, sov du... "

Jag låg och funderade länge på hur egentligen lyckligt lottad jag är som har Pontus. Han kämpar som bara den för att hålla ihop hushållet med mig som ännu arbetslöst halvstuderande och två barn. Han är helt fantastisk. Och jag kände även att trots en rolig kväll, så fick jag inte ut något annat av det mer än att jag inte mådde helt bra dagen efter.
Jag var helt slut efter att studsat runt på dansgolvet mitt i natten. Jag älskar att dansa, det gör jag. Men det var liksom som att det inte var min grej längre. Jag var ju omringad av desperata singlar, jag hörde inte hemma där längre. Jag har världens underbaraste barn. Jag tycker det är roligare då att gå ut och ta en liten te och Cider på Pontus jobb där jag kan ha barnen med mig. Gabriel älskar ju att vara på Pontus jobb, förstår inte varför, ha ha.

Alla var så desperata igår, och jag har ju redan det dom letar efter, så det kändes inte så rätt att stå där bland dom och hoppa runt.

Näe, det där gör jag inte om för ofta. Jag har haft den tiden redan. Hade det inte vart Kajsas 20 års dag, hade jag nog tagit barnen till Madde, och hennes hästar istället.


 nu kom tröttheten ifatt mig och tog mig.. så nu ska jag krypa ner i min tomma säng... Pontus jobbar natt.

Imorgon är det Alla hjärtans dag, som jag och Amanda ska fira tillsammans. Pontus jobbar ju, så hela dagen går ju bort till att sova för honom.
Funderar på om man ska mysa till det med en semla kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar